inslagnadrommar.blogg.se

En liten blogg om mig och mina tankar. Drömmar och Spännande presenter! Inredningsinspiration kommer självklart att finnas här....väldigt mycket skulle jag tro ;)

Sju

Kategori: Må Bra

Ibland är det ju så att tankarna flödar runt i huvudet lite för snabbt och lite för länge. Då brukar jag rabbla Sinnesrobönen tyst för mig själv. Om det inte hjälper med en gång, så får jag dra den några gånger till, men den hjälper alltid till att lugna. 
Jag har sett en film för ett tag sedan som satte sig på hjärnan. Den handlade bla om De sju Dödssynderna.
Jag tror starkt på att människan vill ha mer än vad som behövs och orden talar för sig självt. De sju Dygderna hör man inte talas om lika mycket. Och de är de orden som man ju behöver så väldigt mycket.
Mjuka, fina och snälla ord som lugnar och berör.
Varför inte boosta sig med dom varje dag? 
 
 
De 7 Dödssynderna
Högmod 
Girighet
Vällust
Avund
Frosseri 
Vrede 
Lättja
 
De 7 Dygderna
Ödmjukhet
Generositet
Kyskhet
Medmänsklighet
Avhållsamhet
Tålamod
Flit
 
 
 
Sinnesrobönen
Gud, ge mig Sinnesro att Acceptera det jag inte kan Förändra,
Mod att Förändra det jag Kan,
och Förstånd att inse Skillnaden.
 
Det finns en längre version.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: