inslagnadrommar.blogg.se

En liten blogg om mig och mina tankar. Drömmar och Spännande presenter! Inredningsinspiration kommer självklart att finnas här....väldigt mycket skulle jag tro ;)

Då....

Kategori: Hus & Hem

och Nu.
De här bilderna fick jag se när jag hälsade på morbror Bante i Hallviken. Det känns ovärderligt att få tillgång till bilder på mormor och andra släktingar. Mormor och jag hade en nära relation, men jag har förstått att hon hade en del små hemligheter som hon inte gärna delade med sig av. Det gör det hela väldigt spännande och en del av bilderna talar sitt tydliga språk. 
Hon har glimten i ögat på alla bilder och man kan se att hon var omtyckt pga sin sprudlande humor. 
Jag saknar hennes telefonsamtal 1 maj. Hon var tyst en stund i luren innan hon sakta började sjunga "Ja må hon leva"! Hon lyckades aldrig sjunga hela melodin eftersom varken hon eller jag kunde hålla oss för skratt. 
 

Kommentarer

  • Annette Ibsén säger:

    Vilka härliga bilder! Man riktigt sugs in i gamla bilder och det väcker många frågor. Härligt med gamla bild-skatter!

    KRAM

    Svar: Javisst, man får en speciell känsla när man tittar på bilderna!
    Dyveke

    2013-04-30 | 09:28:54
    Bloggadress: http://annetteibsen.blogg.se

Kommentera inlägget här: