inslagnadrommar.blogg.se

En liten blogg om mig och mina tankar. Drömmar och Spännande presenter! Inredningsinspiration kommer självklart att finnas här....väldigt mycket skulle jag tro ;)

Flingor

Kategori: Må Bra

Igårkväll tog jag en snabb liten promenad runt kvarteren. Jag gick nästan vilse, så längesen var det som jag promenerade runt. Eller så var det för att jag drömde mig bort. Snön glittrade och snöflingorna såg så otroligt fina ut. Det påminde mig om en skoldans i Jämtland för en sådär hundra år sen. Jag och min bästa kompis Anneli hade varit på skoldans och spanat in killar och ätit chokladbollar. När vi kom ut på trappan för att gå hem, kom en kille som jag länge hade spanat in fram till mig och gav mig en snabb....... Jag dog nästan av lycka!
På väg hem gick Anneli och jag hem och stora lätta snöflingor yrde runt. Vi babblade om kvällen, tittade upp på snöflingorna som glittrade i lampskenet. Jag gick runt i ett lyckorus!
Det blev en kväll som alltid finns kvar i minnet och poppar upp då o då. 
Nyss pratade jag med Anneli som berättade att hon också hade tänkt på den kvällen, (i helgen) :)
 
För övrigt så försöker jag ta en dag i taget! Det är svårt och kräver ständig påminnelse från mig själv och andra. 
Det finns så väldigt många omtänksamma människor runtomkring en som säkert är villiga att hjälpa till, om de bara får chansen. 
Igår gjorde jag väldigt många "statusuppdateringar" till en väns mobil. Det kom inga likes, men många användbara råd. Tex. att om man försöker för mycket så blir man till slut som en vidbränd gröt. Och det vill ju ingen se ut som. Motgång föder framgång mm. 
Det finns så mycket som man vet, men autopiloten är ofta påslagen och då är det bra att man blir påmind när allt går för snabbt. 
 
Kram till er och speciellt till DIG! <3
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: